Cena: 25 zł
Wydanie: Kraków 2018, s. 148, oprawa miękka, format: B5
ISBN 978-83-65765-26-0
Katalog: Główny
Spis treści
WSTĘP 7
1. MUTYZM 1.1. Definicje i klasyfikacje mutyzmu 11 1.2. Mutyzm jako zaburzenie mowy 19 1.3. Przyczyny mutyzmu 24
2. BILINGWIZM 2.1. Wprowadzenie 29 2.2. Definicje dwujęzyczności 31 2.3. Strategie nabywania L1 i L2 34 2.4. Rodzaje dwujęzyczności 36 2.5. Submersja i immersja 39 2.6. Transfer negatywny i pozytywny 40 2.7. Analiza kontrastywna 41 2.8. Dwujęzyczny umysł 42 2.9 Uwarunkowania rozwoju mowy i języka dziecka bilingwalnego 48
3. BILINGWIZM I MUTYZM W KONTEKŚCIE OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY 59 4. BADANIA WŁASNE 4.1. Wielokulturowość a diagnoza 67 4.2. Diagnozowanie dzieci dwujęzycznych 68 4.3. Cel badań 72 4.4. Problemy badawcze 73 4.5. Metody 74 4.6. Schemat badania logopedycznego 75
5. ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO 5.1. Wywiad z mamą Mary 79 5.2. Wywiad z wychowawczynią Mary 80 5.3. Wywiad z panią psycholog 81 5.4. Wywiady z dziećmi z grupy przedszkolnej 81 5.5. Obserwacje własne 81 5.6. Arkusz obserwacyjny cech rozwojowych 4-latka 88 2. Rozwój umysłowy dziecka 89 3. Rozwój fizyczny 91 4. Ocena rozwoju społeczno-emocjonalnego 91 5.7. Próbki mowy 92 5.7.1 Wprowadzenie do badania 93 5.7.2. Opis sytuacji komunikacyjnych 94 5.7.3. Badanie pamięci słownej 97 5.7.4. Badania dodatkowe 97
6. SYLWETKA DZIECKA DWUJĘZYCZNEGO Z PODEJRZENIEM MUTYZMU WYBIÓRCZEGO 99
7. STRATEGIE POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W PRZYPADKU MUTYZMU 107 9. TERAPIA MARY 9.1. Etap I – eksperyment 9.2. Etap II – przeformułowanie celu terapii 9.3. Metody terapii
PODSUMOWANIE I WNIOSKI 119 BIBLIOGRAFIA 123 NETOGRAFIA 129 ANEKS 131
|